Terugblik Week van de Ondernemer 2017

Van 9 tot 11 mei 2017 vond de Week van de Ondernemer 2017 plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Met 7.000 m2 ondernemersspektakel en meer aanmeldingen en bezoekers dan ooit (> 4.500 ondernemers), mag de Week van de Ondernemer zich met recht het grootste ondernemersevent van Nederland noemen. Een cadeau voor ondernemend Nederland, mogelijk gemaakt door partners uit het bedrijfsleven en overheid.

Tijdens de openingsshow ontving gastheer Remko Wouters, oprichter van de Week van de Ondernemer, spraakmakende topondernemers als Atilay Uslu (Corendon), Pieter Zwart (Coolblue) en Jitse Groen (Takeaway.com). Ondernemers konden meepraten via #WVDO. Op de eerste dag sprak ook Minister Henk Kamp de ondernemers toe.

Tijdens het plenaire ochtendprogramma werden de duizenden ondernemers geïnspireerd door klantgerichtheidsexpert Rik Vera, neuromarketeer Roeland Dietvorst en Michael Pilarczyk (Leef je droom). Via een megagroot scherm deelden zij hun laatste inzichten. ’s Middags konden ondernemers kiezen uit meerdere keynotesessies van topsprekers, o.a. prof. dr. Erik Scherder (aangeboden door ONVZ), Barbara Baarsma (aangeboden door Rabobank) en Thomas Rau. De dag werd op een humoristische wijze afgesloten door Jos Burgers (aangeboden door de Persgroep), die iedereen praktische tips gaf over hoe je van klanten fans maakt.

Bezoekers konden in de middag uit meer dan 45 workshops kiezen op het gebied van team, groei, innovatie, marketing, tech of financieren, die plaatsvonden in de verschillende theaters op de beursvloer. Deze workshops werden aangeboden door de partners van de Week van de Ondernemer, zoals de Persgroep, ONVZ, NLGroeit en MKB Nederland.

Een speciaal plein was ingericht voor het thema Financieren. Hier waren alle financieringspartners te vinden en konden ondernemers terecht voor persoonlijk advies. Ronnie Overgoor interviewde namens de Rabobank verschillende ondernemers over hun financieringsbeslissingen.

Ook Google had een eigen plein op de beursvloer: de digitale werkplaats voor ondernemers. Naast het bijwonen van de keynote presentatie van Google Directeur Pim van der Feltz konden ondernemers ook praktische workshops van Google volgen. Ook stonden experts van Google klaar om ondernemers te helpen met persoonlijke vragen.

Op de verschillende pleinen konden ondernemers terecht bij de partners van de Week van de Ondernemer voor persoonlijk advies, tests en uitleg. ONVZ stimuleerde vitaliteit o.a. door fietsstoelen uit te laten proberen. De Amersfoortse bood bezoekers een ontspannen massage, bij Teamleader konden bezoekers meedoen aan een onderzoek, om maar een paar dingen te noemen.

De Ondernemer (Persgroep) was tijdens de dagen als initiatiefnemer van het event aanwezig met een speciale TV-Studio. Lars Sorensen interviewde hier dagelijks sprekers en ondernemers. Alle interviews zijn terug te lezen en te zien op De Ondernemer/dossier Week van de Ondernemer.

Dit alles vond plaats in een inspirerende setting, een uniek alles-in-1 eventconcept, speciaal ontworpen voor de Week van de Ondernemer. Van zowel partners als bezoekers ontvingen wij zeer enthousiaste reacties. Bezoekers beoordeelden het event gemiddeld met een 8. Negen van de tien ondernemers gaf aan volgend jaar weer te komen. Bekijk hier de Week van de Ondernemer in 360 graden.

De Week van de Ondernemer vindt dit jaar nog plaats in Rotterdam (27 september), Eindhoven (11 oktober) en Amsterdam (21-23 november). Kijk voor meer informatie op www.wvdo.nl.

Partner worden van de Week van de Ondernemer of een keer komen kijken? Neem dan contact op met Maarten van Druten: m.vandruten@synpact.nl.

Beeld: Congres in Beeld