Strategische overname Synpact door de Persgroep Nederland

Een jaar lang hebben Synpact en de Persgroep Nederland intensief samengewerkt. Gedurende deze periode is duidelijk geworden dat de toekomststrategie op veel fronten synchroon loopt. De gedeelde ambitie is om het meest complete zakelijke platform van Nederland te bouwen. Dit met als primaire doel ondernemers te stimuleren en faciliteren in hun succes. Uiteraard gaat dit niet zonder het optimaal samenwerken met partners, adverteerders en opdrachtgevers. In deze nieuwe combinatie bundelen Synpact en de Persgroep hun expertise, kanalen, big data en investeringskracht.

Het is dan ook voor beide partijen een logische stap om Synpact onder de vleugels van de Persgroep te laten ondernemen. Synpact blijft als een zelfstandige entiteit gewoon Synpact, het team blijft in tact en wordt verrijkt met media-, online- en content-specialisten van de Persgroep. Het portfolio wordt uitgebreid met het multimediale platform van ‘De Ondernemer‘. Gezamenlijk bereiken de twee partijen ruim 800.000 ondernemers.

Begin 2017 gaat Synpact verhuizen naar een prachtige locatie in Amsterdam-Noord om dichter bij het grootste gedeelte van haar partners en de Persgroep te zitten. Begin november lanceren we de concrete plannen voor 2017 tijdens een inspirerende kick-off bijeenkomst bij de Persgroep in Amsterdam.

remko-wouters-erik-roddenhof-kl1

De groei kan nu versnellen

Remko Wouters, directeur Synpact: “Ik ben ongelofelijk trots op hetgeen ons Synpact-team in 20 jaar heeft opgebouwd; een geweldig team van specialisten, een prachtig klant-portfolio, toonaangevende merken en een kerngezonde organisatie. Daarnaast zijn wij ook vereerd dat we met een van de grootste mediabedrijven van Europa de volgende stap kunnen gaan zetten. De kennis, kracht en omvang van de Persgroep gaat ons enorm helpen onze droom van ‘de Wereld van de Ondernemer’ te realiseren. Daarnaast sluiten onze kanalen en big data naadloos op elkaar aan waardoor we ondernemers op alle mogelijke manieren kunnen bereiken en beraken; zowel online, in print en live. Wij kijken dan ook enorm uit naar de samenwerking met de Persgroep. Vooral ook omdat we het afgelopen jaar hebben gemerkt dat onze culturen perfect bij elkaar passen en een mooie synergie opleveren.”

Grote ambitie in B-to-B segment

Erik Roddenhof, CCO de Persgroep Nederland: “Het bereiken en raken van ondernemers is een specialisme dat weinig spelers in de markt zo goed beheersen als Synpact. Wij zijn zeer trots om hun expertise en ondernemerschap in huis te halen. De doelgroep die wij voor ogen hebben, gaat van ZZP tot MKB en van Start-up tot Familiebedrijf. Deze bedrijven kennen wij als onderdeel van ons brede massabereik van de nieuwsmerken van de Persgroep. Synpact kent deze doelgroep dieper en specifieker. Daarom is onze match ook zo logisch. Wij zullen onze huidige activiteiten rond ‘De Ondernemer’ gaan samenvoegen in één aanpak. Onze overtuiging is dat de business-to-business markt enorm veel potentie heeft die wij samen nog beter kunnen gaan benutten.”

de-ondernemer-kl1

Over de Persgroep

De Persgroep Nederland is uitgever van ADR (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en Tubantia), de Volkskrant, Trouw en Het Parool. Ook radiozender Q-music en diverse websites zoals Autotrack, Intermediair, NationaleVacaturebank en Tweakers behoren tot de Persgroep. De Persgroep Nederland is tevens uitgever van 130 huis-aan-huiskranten. De nieuwsmerken van de Persgroep realiseren dagelijks 9,3 miljoen contacten met 6,4 miljoen mensen.

Over Synpact

Synpact is twintig jaar actief en bestaat uit een team van 40 medewerkers. De jaaromzet bedraagt ca. € 8 miljoen. Synpact doet onderzoek onder ondernemers, ontwikkelt (online) campagnes voor haar opdrachtgevers en organiseert toonaangevende business events. Ook is Synpact initiatiefnemer van het ‘Nationaal Ondernemers Onderzoek’ en de ‘MKB-Monitor’. Het bekendste format is de ‘Week van de Ondernemer‘. Sinds 1997 hebben er 128 edities in verschillende regio’s plaatsgevonden, waaraan ruim 250.000 ondernemers deelnamen. In het overnameproces is Synpact begeleid door Marktlink.

init-lancering-synpact

7 november: Lancering 2017

Op 7 november lanceren we de nieuwe plannen voor 2017 tijdens een inspirerend kick-off event bij de Persgroep in Amsterdam (INIT-gebouw). Lees hier het persbericht.   

Neem voor meer informatie contact op met Remko Wouters: r.wouters@synpact.nl.

Foto: Remko Wouters (Directeur Synpact) en Frits Campagne (CEO de Persgroep Nederland) tekenen voor de samenwerking.