De Persgroep helpt ondernemers tijdens de Week van de Ondernemer

Sinds de overname van Synpact in het najaar van 2016 is de Persgroep bezig met het bouwen van het grootste zakelijke platform van Nederland: De Wereld van de Ondernemer. Daarom is de Persgroep, samen met De Ondernemer, dit jaar voor het eerst partner van de Week van de Ondernemer, dat Synpact al 20 jaar realiseert. Een mooie manier om direct contact te hebben met ondernemers en om MKB-klanten actief te helpen met zijn of haar uitdagingen: het vinden van nieuwe klanten en nieuwe business kansen. Hiermee neemt de Persgroep ook een totaal andere rol.

Blijf scherp. Blijf uniek.  

De Week van de Ondernemer is voor de Persgroep een aanleiding om het gesprek met ondernemers op een andere manier aan te gaan. Vanuit vier invalshoeken die naadloos op elkaar aansluiten. Doelgroep, propositie, verhaal en marketingmiddelen. Tijdens de Week van de Ondernemer van 9-11 mei jl. In Utrecht, konden ondernemers hiervoor terecht op de werkplaats van de Persgroep op het marketingplein. Hier stonden adviseurs klaar om samen met ondernemers uit te tekenen hoe zij waarde toevoegen bij hun klanten: Wie is je klant, Wat los je voor hen op, Wat is jouw verhaal en Hoe bereik je hen? Veel ondernemers vonden het prettig hiermee geholpen te worden, gezien de drukte bij de stand. De komende maanden zullen ook de accountmanagers van de Persgroep dit model gebruiken tijdens hun klantcontacten. Momenteel worden zij hierin getraind.

Storytelling voor ondernemers door hoofdredacteuren

De adviesgesprekken werden ondersteund door de workshops ‘Storytelling voor ondernemers’ door Hans Nijenhuis (Hoofdredacteur AD), Paul van den Bosch (Hoofdredacteur AD Regio), Hille van der Kaa (Hoofdredacteur BN De Stem): “Wat vertellen klanten nu eigenlijk over u en belangrijker, wat wilt u dat ze over u vertellen? En “wat is de kern van een goed verhaal?”. De drie Persgroep-experts lieten ondernemers actief aan de slag gaan met het verhaal van hun onderneming. Ruim 600 ondernemers volgden de workshops en waren erg enthousiast. De presentaties zijn hier te downloaden.

Je doelgroep effectief bereiken

Willem-Albert Bol gaf namens de Persgroep workshops over het bereiken van je doelgroep: Waar, wanneer en met welk verhaal? Willem-Albert deelde de ervaringen van de Persgroep over het mediagedrag van de lezers, via welke kanalen de doelgroep het beste bereikt wordt en hoe deze kanalen effectief ingezet kunnen worden. Zijn presentatie is hier te downloaden.

Maak van je klanten fans

Aan het eind van iedere dag vertelde Jos Burgers op uitnodiging van de Persgroep de duizenden ondernemers hoe je van je klanten fans maakt. Op zijn geheel eigen – humoristische – wijze liet hij ondernemers zien dat dit echt niet zo ingewikkeld hoeft te zijn, dat het begint met kleine veranderingen. Als je elke dag 1 fan maakt, heb je aan het eind van het jaar 365 fans. Download hier de whitepaper van Jos Burgers.

WVDO Studio van De Ondernemer

Een team van redacteuren van De Ondernemer deed verslag van het event. In de speciale WVDO Studio werd een selectie aan sprekers en ondernemers geïnterviewd, zoals Pieter Zwart (Coolblue), Atilay Uslu (Corendon), prof. Erik Scherder, Pim van der Feltz (Google), maar ook Christian van Thillo, die het event op donderdag bezocht. Alle content van de Week van de Ondernemer werd zo doorgeplaatst op de verschillende kanalen van De Ondernemer. De video’s en de artikelen kun je terugzien en lezen in het dossier Week van de Ondernemer.

De Week van de Ondernemer vindt in 2017 nog plaats in Rotterdam (27 september), Eindhoven (11 oktober) en Amsterdam (21-23 november). Ook hier zal de Persgroep weer een actieve rol spelen.

Meer weten? Neem dan contact op met Remko Wouters: r.wouters@synpact.nl.

Beeld: Congres in Beeld