Persbericht: De Persgroep neemt Synpact over

Synpact, de grootste speler van ondernemersmarketing in Nederland en o.a. eigenaar van de ‘Week van de Ondernemer’, wordt overgenomen door de Persgroep Nederland. De diensten en activiteiten van Synpact sluiten naadloos aan op het business-to-business portfolio van de Persgroep en haar eigen multimediale platform De Ondernemer. Gezamenlijk bereiken de twee partijen ruim 800.000 ondernemers.

De ambitie is om als combinatie het meest complete zakelijke platform te bouwen. Zo krijgen ondernemers een wereld aan mogelijkheden tot hun beschikking met de beste en meest relevante zakelijke activiteiten, diensten, netwerk en inspiratie.

Synpact is al twintig jaar actief en bestaat uit een team van 40 medewerkers. De jaaromzet bedraagt ca. € 8 miljoen. Synpact doet continu onderzoek onder ondernemers, ontwikkelt (digitale) campagnes voor haar opdrachtgevers en organiseert toonaangevende ondernemersevents. De doelgroep, die met maatwerkcampagnes en events wordt bediend, gaat van ZZP tot MKB en van startup tot familiebedrijf. Ook is het bedrijf initiatiefnemer van het ‘Nationaal Ondernemers Onderzoek’ en de ‘MKB-Monitor’. Het bekendste format uit de koker van Synpact is de ‘Week van de Ondernemer’. Sinds 1997 werden in verschillende regio’s 128 edities georganiseerd, waar ruim 250.000 ondernemers aan deelnamen. In het overnameproces is Synpact begeleid door Marktlink.

Erik Roddenhof, CCO van de Persgroep Nederland: “Het bereiken en beraken van ondernemers is een specialisme dat weinig spelers in de markt zo goed beheersen als Synpact. Wij kennen elkaar al langer, werken sinds een jaar intensief samen en zijn zeer trots om de expertise en ondernemerschap van Synpact in huis te halen. Onze overtuiging is dat de business-to-business markt enorm veel potentie heeft, die wij samen nog beter kunnen benutten.”

Remko Wouters, mede-eigenaar en oprichter van Synpact: “Jarenlang hebben wij zelf het bedrijf uitgebouwd tot wat het nu is. Daar zijn we trots op. De impact en de journalistiek van de nieuwsmerken en De Ondernemer gaan ons nu helpen om een grote sprong voorwaarts te maken, vooral op digitaal vlak. Onze gezamenlijke ambitie om een ‘Wereld van de Ondernemer’ te creëren is voor ons de grote drijfveer voor onze samenwerking. Dit nieuws komt op een logisch moment en wij zien er enorm naar uit om onze dromen te realiseren”.

———————————————————————–

Meer informatie
Willem-Albert Bol, woordvoering de Persgroep Nederland
E willem-albert.bol@persgroep.nl
M 06-15439503

Remko Wouters, directeur Synpact
r.wouters@synpact.nl
M 06-50899877


Over de Persgroep Nederland
De Persgroep Nederland is uitgever van AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Twentsche Courant Tubantia en is eigenaar van de radiozender Q-music, het multimediale platform De Ondernemer en diverse websites zoals Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank en Tweakers. De Persgroep Nederland is tevens uitgever van 130 huis-aan-huiskranten. De nieuwsmerken van de Persgroep realiseren dagelijks 9,3 miljoen contacten met 6,4 miljoen mensen.