De Ondernemer: contentplatform en campagne voor het mkb

Eind 2015 lanceerde de Persgroep Nederland ‘De Ondernemer‘. De uitgever wil hiermee zijn positie in nationale en regionale nieuwsmedia maximaal inzetten om mkb’ers en zzp’ers te helpen in succesvol ondernemen.

‘De Ondernemer’ is een bestaand merk uit het portfolio van het eerder overgenomen Wegener. Het merk heeft de afgelopen maanden een volledige metamorfose ondergaan. ‘De Ondernemer’ is omgebouwd tot een crossmediaal platform dat ondernemers wil inspireren, relevante kennis beschikbaar moet maken en onderling contact en netwerkbijeenkomsten gaat faciliteren.

Vanaf 21 november 2015 verschijnt elke maand het magazine  ‘De Ondernemer’ bij alle regionale titels van De Persgroep met een totale oplage van 1,3 miljoen. In het magazine vindt de lezer journalistieke verhalen over ondernemerschap, waarbij het regionale ondernemersklimaat een gezicht moet krijgen met 16 regionale edities. Daarnaast ontwikkelt de Persgroep samen met geselecteerde strategische partners de content.

Nadrukkelijk is gekozen voor het combineren van eigen content en (sponsored) content van de strategische partners om de relevantie voor de ondernemer te optimaliseren, zo meldt Christel van den Hazel, Directeur Advertising. Het moet een platform worden voor- en door ondernemers. De site deondernemer.nl gaat dagelijks actueel nieuws en service verzorgen en ontsluit de ondernemers-community online.

Van den Hazel: ‘In de huidige tijdsgeest wordt het belang van ondernemerschap, van mkb’er tot zzp’er, voor onze economie steeds groter. Dat verdient extra aandacht. Door onze diepgewortelde regionale verankering en warme banden met meer dan 50.000 adverterende ondernemers zijn wij in staat dit crossmediale concept te laden. Wij gaan ons consumentenbereik gericht ontsluiten en bieden tegelijktijdig onze corporate adverteerders de mogelijkheid om in een klap ruim 25 procent van ondernemend Nederland te bereiken.’