Marketingformule WVDO enorm uitgebreid

Door de samenwerking met De Persgroep die per 1 oktober 2016 een feit werd, is de marketingformule van de Week van de Ondernemer enorm uitgebreid. Ondernemers worden nu niet alleen tijdens de events geïnspireerd en geïnformeerd, maar ook gedurende het hele jaar via print en online content. Dit biedt enorm veel meer mogelijkheden voor de partners van de Week van de Ondernemer, zoals ook de case van het UWV laat zien.

Naast het werven van bezoekers via direct marketing en ons Contact Center dat dagelijks 1.000 ondernemers spreekt zijn dit jaar voor het eerst de kanalen van de Persgroep goed ingezet voor de marketing van de Week van de Ondernemer. Zo verschijnen er voorafgaand aan het event radio-commercials op Qmusic, advertenties in o.a. de Volkskrant en het Parool, specials over de Week van de Ondernemer als bijlage bij alle ADR-titels en het Parool (3.6 miljoen lezers) en banners op deondernemer.nl.

Alle content die tijdens de Week van de Ondernemer plaatsvindt op de verschillende podia wordt nu ook direct via De Ondernemer Magazine en deondernemer.nl beschikbaar gesteld. Vooraf vinden er al interviews plaats met een deel van de sprekers en/of partners, maar ook tijdens het event staat een batterij aan redacteuren klaar om sprekers, partners en ondernemers te interviewen.

In een speciaal gebouwde TV-studio wordt een selectie van sprekers geïnterviewd. Video-opnamen hiervan worden gedeeld via deondernemer.nl en de Social Media kanalen. Na afloop van het event ontvangen alle bezoekers een speciale WVDO-Nieuwsbrief met een verslag van de dag, achtergrond informatie en video-interviews.

Op deze manier bereiken we niet alleen live ondernemers, maar ook via print en online en gedurende langere perioden. Iets wat wij al jaren graag wilden realiseren, maar nu door de samenwerking met de Persgroep een feit is geworden.

Meer weten over het inzetten van de Week van de Ondernemer in campagnes richting het MKB? Neem dan contact op met Maarten van Druten: m.vandruten@synpact.nl.