Ministerie EZ: Financieren E-magazine

Binnen de Week van de Ondernemer 2016 activeerden wij de lead generatie campagne van het Ministerie van Economische Zaken in samenwerking met een aantal financieringspartners (o.a. Rabobank, Credion, Coface, Geldvoorelkaar, Qredits, Trefi Finance) d.m.v. het Financieren E-Magazine en invulling van de content areas op de Experience van de Week van de Ondernemer 2016. Synpact is bij deze campagne verantwoordelijk voor conceptontwikkeling, design, productie en activatie.

Doel: financieringsvormen op een rij

Het doel van deze campagne is het helpen van ondernemers aan de juiste financiering en het genereren van leads. In het Financieren E-Magazine zijn alle financieringsvormen voor ondernemers op een rijtje gezet, bekeken door de ogen van ambitieuze ondernemers. Wat waren hun plannen en welke oplossingen zijn er gevonden? Informatieve praktijkvoorbeelden die voor ondernemers als gids dienen. Tijdens de WVDO-Experience staan experts en adviseurs klaar voor ondernemers om financieringsvormen als crowdfunding, factoring, kredietunies, lease, microkrediet, subsidies, etc. persoonlijk toe te lichten.

Spectaculaire resultaten

Deze campagne heeft tijdens de Week van de Ondernemer, maar ook via de social kanalen spectaculaire resultaten opgeleverd. Via e-mailingscampagnes ontvingen bijna 20.000 ondernemers het E-Magazine. Ook via social media werd het magazine gepromoot. In totaal is het pdf-bestand meer dan 15.000 keer gedownload. Daarnaast zijn er op basis hiervan een groot aantal adviesgesprekken ingepland tijdens de Week van de Ondernemer 2016.

Neem voor meer informatie contact op met Maarten van Druten: m.vandruten@synpact.nl.