Hewlett Packard Enterprise logo

Hewlett Packard Enterprise: Beyond SMB Growth

Sinds maart 2016 ondersteunen wij HPE in de maandelijkse campagne Beyond SMB Growth. Beyond SMB Growth is een online platform voor HPE partners, waar zij terecht kunnen voor: de prijslijst, promoties, productnieuws, marktnieuws, events en contactgegevens van hun distributeurs. Via dit platform worden goedlopende producten extra gepromoot. Het volledige marketing- en communicatietraject richting partners verloopt […]

Bekijk case

Essent Zakelijk: Strategie, Automatisering en Marketing Executie

In het najaar van 2016 benaderde Essent Synpact voor de begeleiding in het schrijven van een marketingstrategie voor Essent Zakelijk. Vanuit deze opdracht is vanaf november 2016 op een structurele manier invulling gegeven aan verschillende marketingcampagnes voor de zakelijke markt gericht op retentie en conversie. Strategie, automatisering en marketing werden hierbij met elkaar worden verbonden voor […]

Bekijk case

Google: Onderzoek Ondernemers & Online Marketing

Wat doen ondernemers op het gebied van online marketing? Om dit in kaart te brengen heeft Synpact, in opdracht van Google Nederland, onderzoek gedaan onder bezoekers van de Week van de Ondernemer. Wie is er verantwoordelijk voor online marketing in MKB-bedrijven? Wat weten ondernemers over online marketing? Wat willen ze er mee bereiken en wat […]

Bekijk case

Synpact - De Persgroep

De Persgroep Nederland: Klantcontactstrategie

Voor de Persgroep ontwikkelen wij samen met het B2B marketingteam een klantverrijkings- en klantcontactstrategie. Doel van de Persgroep is om een betere relatie te verkrijgen met de landelijke, regionale en lokale bedrijven die adverteren in één of meerdere van hun dagbladtitels. Ook heeft de Persgroep de ambitie neergelegd om het MKB te laten groeien door een betere inzet van […]

Bekijk case

Ministerie SZW: Campagne Duurzame Inzetbaarheid

MKB-Nederland en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vragen in 2017 weer aandacht van ondernemers voor Duurzame Inzetbaarheid. Binnen dit kader wordt een vernieuwd magazine uitgegeven, is er een media campagne en worden er events rondom het thema georganiseerd. Het doel is om ondernemers te inspireren op het gebied van duurzame inzetbaarheid van hun […]

Bekijk case

Exact: Internationaal live communicatie concept 2017

Voor Exact ontwikkelen wij net als in 2016 een live communicatie concept voor een aantal vooraanstaande internationale beurzen, waaronder de Cebit Hannover (maart 2016), Accountex London (mei 2016) en 72e Congrès de l’Ordre des experts-comptables (Frankrijk – september 2016). Dit concept is een doorvertaling van en integratie met de internationale awareness campagne, met als centrale thema […]

Bekijk case

HPE: Aruba Airheads Community Incentive Benelux

Voor Aruba Networks, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise en marktleider op het gebied van Secure Mobility oplossingen (zakelijke wifi en WLAN netwerken), realiseerde Synpact het project Airheads Community Brand Awareness. De Aruba Airheads Community is een online community voor Mobility liefhebbers en experts in de Networking branche. Leden delen hier best practices, bestaande technische oplossingen en kennis door […]

Bekijk case

BDO Nederland: Family Circles 2017

Voor BDO Nederland heeft Synpact van 19 april t/m 29 juni 2017 een reeks Family Circles evenementen gerealiseerd in 8 verschillende regio’s in Nederland. Bij elke editie komen familiebedrijven uit de regio bijeen voor een lunch of borrel op een bijzondere locatie. Het doel hiervan is om de ondernemers in familiebedrijven te inspireren, informeren en om met elkaar in […]

Bekijk case

HPE Golf event

Hewlett Packard Enterprise: HPE Golf

Voor Hewlett Packard Enterprise organiseren wij in 2017 drie keer per jaar HPE golfevents op de top golfbanen van Nederland. Dit partner event is bedoeld om kennis te delen, maar natuurlijk ook voor het netwerken tussen HPE en partners en tussen de partners onderling. Synpact is hierbij verantwoordelijk voor de organisatie, projectmanagement en -content zoals […]

Bekijk case

De Amersfoortse: Onderzoek Ondernemersdilemma’s

Onder de bezoekers aan de Week van de Ondernemer 2017 in Utrecht heeft Synpact, samen met onderzoeksbureau Markteffect, in opdracht van verzekeraar De Amersfoortse (o.a. inkomensverzekeringen voor ondernemers) onderzoek gedaan naar de dilemma’s van ondernemers. “Welke dilemma’s hebben ondernemers op dit moment binnen hun bedrijf en welk dilemma is het grootst voor hen?” Bezoekers aan […]

Bekijk case

Marktlink: Masterclass ‘Is mijn bedrijf verkoopklaar?’

Op 7 juni en 11 juli 2017 organiseren wij de Week van de Ondernemer Masterclass ‘Is mijn bedrijf verkoopklaar?’ in samenwerking met overname-expert Marktlink. Tijdens de masterclass, die bedoeld is voor ondernemers die denken aan een mogelijke verkoop van hun bedrijf, wordt aandacht besteed aan de stappen die nodig zijn voor een succesvolle bedrijfsverkoop. Over het algemeen verkoop je […]

Bekijk case

MKB-Nederland: Onderzoek MKB

In samenwerking met MKB-Nederland doen wij onderzoek onder alle bezoekers van de Week van de Ondernemer. Wat houdt ondernemers bezig, wat zien zij als kansen en bedreigingen, wat zijn hun verwachtingen voor de toekomst? Lees hier de uitkomsten van het onderzoek. Eind april 2017 hebben alle bezoekers van de Week van de Ondernemer een mail […]

Bekijk case

UWV: Campagne Employer Branding

Hoe trek je de juiste medewerkers aan en hoe behoud je ze? Dit zijn vraagstukken waar UWV zich in 2017 voor inzet en aandacht voor vraagt via de campagne Employer Branding. Doel is om ondernemers te inspireren en te helpen om met een sterk merk talentvolle medewerkers aan te trekken, te motiveren en te behouden. De campagne […]

Bekijk case

Citrix Nederland: CiTIE 2017

Voor Citrix Nederland organiseerde Synpact het CiTIE 2017 event op 7 juni 2017 in het Conference Center the Strip te Eindhoven. Deze High Tech Campus voor de technische gebruikers van Citrix, had als doel om relaties te informeren en up-to-date te houden over diverse actuele thema’s. Denk aan de rol van Citrix in IOT, Applicatie […]

Bekijk case

ONVZ: Het Vitaalste Bedrijf van 2017

Ook dit jaar gaan ONVZ Zorgverzekeraar en MKB Nederland weer samen met Pieter van den Hoogenband op zoek naar Het Vitaalste Bedrijf van 2017. De prijs wordt voor de vijfde keer uitgereikt. Doel is ondernemers te stimuleren om te investeren in duurzame inzetbaarheid van hun medewerkers. Per provincie wordt een winnaar gekozen. Aan het eind […]

Bekijk case

Exact: Exact Live 2017

Al in 2012 ontwikkelden wij voor Exact het concept Exact Live. Een multimediale campagne met als hoogtepunt een grootschalig evenement voor bijna 5.000 prospects, klanten en partners van Exact. Live communicatie in optima forma waardoor Exact Live is uitgegroeid tot het grootste business event voor technologie en software van de Benelux. Erik van der Meijden, […]

Bekijk case

Google: Digitale Werkplaats voor het MKB

Google is in 2017 partner van de Week van de Ondernemer. Concreet betekent dit dat het concept van de Digitale Werkplaats wordt geïntegreerd in de Week van de Ondernemer. Doel is om door middel van het platform van de WVDO het MKB beter te bereiken en ondernemers te helpen met het verbeteren van hun digitale […]

Bekijk case

Week van de Ondernemer 2017

Ook in 2017 realiseren wij weer (voor het 20ste jaar!) de Week van de Ondernemer, het grootste en best gewaardeerde ondernemersevent in Nederland. Tijdens het event worden jaarlijks ca. 10.000 ondernemers geïnspireerd door topsprekers, experts en succesvolle ondernemers. Een cadeau voor ondernemend Nederland, mogelijk gemaakt door bedrijfsleven en overheid. Bezoekers noemen het ook wel ‘een snoepwinkel […]

Bekijk case

Rabobank: Week van het Familiebedrijf 2017

Van 13-17 maart 2017 vindt de eerste Week van het Familiebedrijf plaats die wij ontwikkelen in samenwerking met Rabobank. Synpact is hierbij verantwoordelijk voor conceptontwikkeling, campagnemanagement en projectrealisatie. Tijdens de week vinden in verschillende regio’s events plaats bij verschillende familiebedrijven. Het doel is om familiebedrijven te inspireren en uit te dagen met nieuwe inzichten om hun […]

Bekijk case

Synpact inspiratie tour februari 2017

Salesforce: Essentials Inspiratie Tour 2017

Innoveren, inspireren, motiveren en vooral beleven. Januari 2017 organiseerde Synpact voor Salesforce de eerste Nederlandse Essentials Inspiratie Tour in de regio Eindhoven, dé broedplaats van innovatie. Deze tour, bedoeld voor C-level relaties, werd een ware beleving, door de deelnemers beoordeeld met een 9,5! Synpact was hierbij verantwoordelijk voor conceptontwikkeling, strategie, campagne management, projectmanagement en realisatie. […]

Bekijk case

Citrix: Partner Accelerator Events 2017

Voor Citrix realiseren wij op 14 maart en 22 maart 2017 de Citrix Partner Accelerator Events 2017 in Brussel en Utrecht. Jaarlijkse ‘must-attend’ events voor alle Citrix partners. Tijdens de edities van 2017 is er met name aandacht voor de uitdagingen van The Cloud Era en Mobile Enterprise. Synpact is verantwoordelijk voor conceptontwikkeling, event design, […]

Bekijk case

FBNed: 4th European Family Business Summit

Op 29 & 30 mei 2017 organiseren wij voor European Family Businesses en FBNed | Familiebedrijven Nederland de vierde European Family Business Summit in Amsterdam. Thema dit jaar: The Family Business: The Sustainable Choice. Er worden ruim 250 Europese familiebedrijven verwacht. Synpact is verantwoordelijk voor conceptontwikkeling, campagnemanagement en projectrealisatie. KPMG en Russell Reynolds Associates zijn […]

Bekijk case

Rabobank: Startup Cinema

Vanaf het najaar van 2016 organiseren wij voor Rabobank Nederland Startup Cinema: eerlijke ondernemersverhalen voor de startende ondernemer, live en op video. Synpact is hierbij verantwoordelijk voor campagnemanagement, activatie en realisatie. MT Mediagroep is betrokken als content partner, 7Ditches als productiemaatschappij. Tijdens een serie van 10 avondbijeenkomsten van november 2016 t/m januari 2017 delen succesvolle ondernemers uit […]

Bekijk case

Ziggo Zakelijk: Content marketing campagne

Voor Ziggo Zakelijk ontwikkelde Synpact een content marketing campagne vanuit het partnership van de Week van de Ondernemer. Synpact is hierbij verantwoordelijk voor conceptontwikkeling, onderzoek, content productie, video productie, planning en publicatie op de WVDO-gerelateerde websites (o.a. Wereld van de Ondernemer), direct mailings en social media. Ziggo Zakelijk wil ondernemers helpen met klantgerichtheid. Daarom bieden […]

Bekijk case

Citrix: CITIE 2016 campagne & event

Voor Citrix Nederland organiseert Synpact het CITIE 2016 event (Citrix Technology Information Exchange) op 2 juni 2016 in de Efteling in Kaatsheuvel. Thema: Ontdek de wereld vol wonderen. Het doel van het event is relaties te informeren en bij te praten over diverse actuele thema’s zoals XenDesktop/XenApp, Netscaler, StoreFront en XenMobile. Hiervoor zijn zes internationale […]

Bekijk case

Rabobank: Online platform Startup Fest

Voor Rabobank ontwikkelden wij een online platform om 700 veelbelovende startups voor te stellen aan ondernemers. Het online platform werd opgezet in het kader van Startup Fest Europe en presenteert alle aan Startup Fest deelnemende Startups. Synpact is bij deze campagne verantwoordelijk voor conceptontwikkeling, design, uitvoering en productie. Via het platform kunnen ondernemers in contact […]

Bekijk case

Exact: Activatie Campus Party Startup Fest

Voor Exact activeren wij tijdens de Campus Party van Startup Fest Europe het werven van tech personeel. Synpact is hierbij verantwoordelijk voor conceptontwikkeling, event design, projectmanagement en realisatie. Om ‘tech curious people only’ aan te trekken is de stand van Exact vertaald naar een playground met de pay-off ‘Come play with us’. De Campus Party vindt plaats […]

Bekijk case

Microsoft: Future Decoded events & activatie

Op 25 mei 2016 ontwikkelden wij voor Microsoft Nederland Future Decoded – Disruptive Customer Engagement. 450 beleidsmakers, besluitvormers en ondernemers bezochten het event. Het event maakt deel uit van de wereldwijde Future Decoded events van Microsoft. In 2015 ontwikkelden wij voor Microsoft Future Decoded Amsterdam & Eindhoven en Customer Engagement 2015. Synpact is bij deze events verantwoordelijk […]

Bekijk case

Exact: Internationaal live communicatie concept 2016

Voor Exact ontwikkelen wij in 2016 een ‘live communicatie concept‘ voor een aantal vooraanstaande internationale beurzen, waaronder de Cebit Hannover (maart 2016), Accountex London (mei 2016) en 71e Congrès de l’Ordre des experts-comptables (Frankrijk – september 2016). Dit concept is een doorvertaling van en integratie met de internationale awareness campagne, met als centrale thema “New Accountancy”. Synpact […]

Bekijk case

Ministerie EZ: Financieren E-magazine

Binnen de Week van de Ondernemer 2016 activeerden wij de lead generatie campagne van het Ministerie van Economische Zaken in samenwerking met een aantal financieringspartners (o.a. Rabobank, Credion, Coface, Geldvoorelkaar, Qredits, Trefi Finance) d.m.v. het Financieren E-Magazine en invulling van de content areas op de Experience van de Week van de Ondernemer 2016. Synpact is bij […]

Bekijk case

Essent: Ondernemersonderzoek duurzaamheid

Voor Essent Zakelijk hebben wij een online- en telefonisch onderzoek onder ruim 850 ondernemers afgerond: Hoe denken ondernemers over duurzaamheid en energiebesparing? Zijn zij op de hoogte van de (veranderende) wetgeving? Wat wil het MKB investeren en wat zijn de grootste belemmeringen? De uitkomsten van het onderzoek hebben de basis gevormd voor de ontwikkeling van een nieuwe dienst […]

Bekijk case

Exact: Chef’s Table events voor CFO’s

Voor Exact ontwikkelden wij het concept Chef’s Table: exclusieve events voor klanten en prospects van Exact (CFO’s MKB en grootzakelijke markt) waarbij inspirerende bedrijven op hun eigen locatie een kijkje in hun financiële keuken geven. Doel is om CFO’s nieuwe inzichten te geven over hoe bijzondere organisaties hun bedrijf financieel runnen. Hoe zit het verdienmodel in elkaar, wat maakt dit bedrijf bijzonder en hoe ziet […]

Bekijk case

Citrix: Partner Accelerator campagne

Voor Citrix Nederland organiseerde Synpact de Citrix Partner Accelerator op 16 februari 2016 met meer dan 300 bezoekers. Het thema van dit jaar: Ideas. Relationships. Your business. Tijdens dit event informeert Citrix hun partners over de laatste Citrix technologieën, producten en oplossingen. Een indrukwekkende en innovatieve 3D-projectie zette de boodschap extra kracht bij. Synpact was hierbij […]

Bekijk case

Exact: live communicatie & campagne Exact Live

Al in 2012 ontwikkelden wij voor Exact het concept Exact Live. Een multimediale campagne met als hoogtepunt een grootschalig evenement voor 4.000 prospects, klanten en partners van Exact. Live communicatie in optima forma waardoor Exact Live anno 2015 is uitgegroeid tot het grootste Business IT Event in de Benelux. Synpact is verantwoordelijk voor het concept, […]

Bekijk case

Nationaal Ondernemers Onderzoek

Het Nationaal Ondernemers Onderzoek werd op initiatief van Synpact | De Week van de Ondernemer in samenwerking met Markteffect gehouden onder 50.000 MKB-ondernemers in het najaar van 2015. Hier kwamen de Top-5 uitdagingen voor ondernemers voor 2016 naar voren. De uitkomsten van dit onderzoek werden ter inspiratie aangeboden aan klanten en relaties van Synpact en partners […]

Bekijk case

ONVZ: campagne Vitaalste bedrijf van NL

Ook in 2016 gaat ONVZ weer op zoek naar het Vitaalste Bedrijf van Nederland. De prijs wordt voor het vierde achtereenvolgende jaar uitgereikt. Doel is ondernemers te stimuleren om te investeren in de duurzame inzetbaarheid van hun medewerkers. Deze campagne wordt elk jaar geïnitieerd en geïntegreerd rondom de campagne van de Week van de Ondernemer, […]

Bekijk case

FBNed: campagne & event Familiebedrijven

In samenwerking met FBNed, Rabobank en BDO Nederland organiseerden wij op 30 mei 2016 de WVDO-Familiebedrijvendag 2016. Het event vond plaats in het Louwman Museum in Den Haag, zelf ook een familiebedrijf. De 350 aanwezige familiebedrijven vertegenwoordigden meer dan 100.000 medewerkers. Het event was volledig uitverkocht. Synpact was hierbij verantwoordelijk voor conceptontwikkeling, wervingscampagne, event design, […]

Bekijk case

Wereld van de Ondernemer

Uit onderzoek blijkt dat ondernemers (te) weinig tijd vrij maken om na te denken over de strategie van hun bedrijf. Daarom is Synpact vanuit de Week van de Ondernemer gestart met de Wereld van de Ondernemer, een online content platform waar o.a. sprekers en partners van de Week van de Ondernemer hun adviezen delen met ondernemers. Wij […]

Bekijk case

Week van de Ondernemer 2016

De Week van de Ondernemer: al 19 jaar het grootste en best gewaardeerde ondernemersevent van Nederland. Synpact is oprichter en initiatiefnemer van de Week van de Ondernemer en verantwoordelijk voor het totaalconcept – van conceptontwikkeling en samenwerking met kennispartners tot wervingscampagnes en projectrealisatie. In 2016 bestaat de Week van de Ondernemer uit vier edities. We […]

Bekijk case

HP: Awareness campagne partners & eindklanten

Al meer dan 10 jaar vertalen wij voor HP complexe IT-vraagstukken naar creatieve marketingcampagnes. Jaarlijks gaan er zo’n 50-tal HP-campagnes door onze handen. Voorbeeld: Awareness campagne voor zowel HP-partners als eindklanten op het gebied van online en offline communicatiemiddelen, gebaseerd op het feit dat Microsoft per juli 2015 is gestopt met de ondersteuning van Windows […]

Bekijk case

Rabobank: The Next Entrepreneur campagne

Op 1 december 2015 organiseerden wij samen met MKB-Nederland, Rabobank en MKB-Servicedesk voor de 4e keer The Next Entrepreneur. Een bijzondere campagne voor starters met ambitie, bestaande uit een Award, Academy en Event. Synpact doet voor dit event conceptontwikkeling, event design, projectmanagement en -realisatie, jurering, en campagnemanagement. Event: The Next Entrepreneur 2015 (TNE 2015) Doelgroep: (Potentiële) […]

Bekijk case

Oxfam Novib: campagne Ambassadeursnetwerk

Voor Oxfam Novib realiseren wij de campagne voor het Ambassadeursnetwerk ‘Ondernemers voor Ondernemers‘. Deze campagne wordt o.a. geïntegreerd in de Week van de Ondernemer, waar ondernemers worden opgeroepen ambassadeur te worden van het netwerk. Daarnaast vinden er speciale ambassadeurssessies plaats. Synpact is hierbij verantwoordelijk voor contentontwikkeling, campagne deliverables (online/offline), wervingscampagnes en projectmanagement. Neem voor meer informatie contact op […]

Bekijk case

Dutch Centers for Entrepreneurship: Beste Ondernemer 2015

Tijdens de Week van de Ondernemer 2015 in Utrecht werd Jaap Korteweg, oprichter en eigenaar van de Vegetarische Slager, uitgeroepen tot Beste Ondernemer 2015. Hij ontving de nieuwe jaarlijkse prijs uit handen van minister Henk Kamp van Economische Zaken. Jaap Korteweg zag sinds de oprichting van de Vegatarische Slager in Den Haag in oktober 2010 […]

Bekijk case

Salesforce: positionering binnen het MKB

Salesforce benaderde Synpact in 2013 om na te denken over haar positionering in het MKB. Hiervoor heeft Synpact een campagne ontwikkeld rondom de Week van de Ondernemer in Utrecht. Centraal in deze campagne stond Jos Burgers, autoriteit op het gebied van sales en marketing, als boegbeeld namens Salesforce. Aansluitend ontwikkelden wij een contentmarketing campagne op […]

Bekijk case